onsdag 1 februari 2012

Världens enklaste muffins

Bestämde mig för att prova min nya muffinsplåt.
Gjord för minimuffins.
Men jag ville göra två olika smaker
 och då är det lättast att börja med ett grundrecept och så dela den smeten på två,
och tillsätta det man är sugen på.
Herregud det rimmar ju t.o.m.! Haha...



Man kan ju variera muffins i all oändlighet.
Vanilj, choklad, bär, frukter, godis, strössel, kryddor, karamellfärger.
Och då snackar jag inte de amerikanska "cupcakesen".
För till dom hör ju även en "frosting".
Hederliga svenska muffins kan faktiskt också vara roliga.
Men kom ihåg att pynta dom.
Kanske med lite strössel eller kokos eller varför inte bara sticka ner en godisbit som man har över hemma.

muffins
1 ägg

1 dl socker

Vispas vitt och pösigt



1 ½ dl mjöl

1 tsk bakpulver

1 tsk vaniljsocker

1 msk kakao

Blandas och vänd i äggsmeten



50 g margarin

½ dl mjölk

Blandas och vänds i smeten



Grädda i ugnen 200 garder ca 10 min







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar